پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو

احتمالا شما هم محو زیبایی و چشم نوازی طرح ها و نقش های خانه های قدیمی شده اید. با نگاه به زیبایی کلاسیک این طرح ها به این فکر افتاده اید که چرا معماری امروزه ساختمان های ما از چیزی که در گذشته بوده است، به سادگی و خسته کنندگی طرح های امروزی تبدیل شده است؟ و با خود گفته اید ای کاش میتوانستیم حداقل طرح های داخلی منازل و محل کار خود را تا حدی زیباتر و چشم نواز تر مانند آنچه که در گذشته بوده است کنیم.

خب، ما به شما میگوییم که این امر به سادگی با هنر پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو امکان پذیر است.

پتینه کاری هنر کهنه کردن یک فضا است. و به عنوان یک پوشش بر روی دیوار می باشد.

انواع پتینه کاری

پتینه کاری به دو دسته ی کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شود که باید با توجه به کاربری فضا و دکوراسیون اطراف شیوه ی مورد نظر خود را انتخاب کرد.

پتینه کاری کلاسیک

این نوع از پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو جلوه ای قدیمی به ساختمان ها می بخشند. پتینه کاری برجسته همانند گچ بری ها در گذشته بسیار کاربرد داشته اند.

پتینه ورق طلا یکی از متداول ترین پتینه کاری ها است که در آن از خمیر های مخصوص پتینه کاری به همراه رنک طلایی استفاده می شوند. تا جلوه ای ایجاد کند که انگار طلا کاری شده است.

نوع دیگری از پتینه کاری کلاسیک، ایجاد نقش سنگ، آجر و یا ترک بر روی دیوار است.

جالب است بدانید یکی از انواع پر طرفدار پتینه کاری، کهنه کاری است. بدین معنا که با استفاده از روغن و پوشش مخصوصی به نام شاپون یا شاپان، سطوح مورد نظر و یا وسایل و تابلو ها را میتوان به قطعاتی آنتیک و قدیمی مبدل کرد.

در کل پتینه کاری کلاسیک و شیوه های آن که بعضی از آن ها در بالا اشاره شد، رواج بسیار زیادی یافته است. مخصوصا در بین قهوه خانه ها، چایخانه ها، رستوران ها، اقامتگاه ها، هتل ها و ساختمان های مسکونی.

پتینه کاری مدرن

در این نوع از پتینه کاری، نقش هایی مانند ابر و باد و آسمان و فرشتگان بیشتر به چشم میخورد. و با استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی و نقاشی دکوراتیو طرح های چوب و بسیاری دیگر را اجرا میکنند.

Patina-and-Decorative-Painting
decorative painting
decorative painting